W SAIL International School etap Młodszych Klas Szkoły Podstawowej rozwija wczesne fundamenty, gdy dzieci zaczynają rozkwitać jako samodzielni, ciekawi świata uczniowie.
Dzięki inspirującemu połączeniu polskiego programu edukacji wczesnoszkolnej z Cambridge Primary Curriculum rozbudzamy miłość do odkrywania, jednocześnie wyposażając każde dziecko w umiejętności i pewność siebie potrzebne, aby świetnie odnaleźć się w międzynarodowym świecie.
Nasze Przedszkole i Młodsze Klasy Szkoły Podstawowej to ciepła i tętniąca życiem społeczność, w której dzieci z całego świata uczą się, bawią i rozwijają razem, otoczone opieką naszego oddanego zespołu nauczycieli z czterech kontynentów.
Klasy są celowo międzynarodowe, a uczniowie reprezentują wiele różnych kultur. Zasadniczo dążymy do tego, aby w jednej klasie przedstawiciele żadnej narodowości nie stanowili więcej niż 50%, o ile to możliwe. Taka równowaga sprawia, że angielski w naturalny sposób staje się wspólnym językiem nauki, zabawy i przyjaźni, dzięki czemu każde dziecko od samego początku czuje się włączone i pewne siebie.
Podczas tzw. edukacji wczesnoszkolnej w Polsce — która w SAIL obejmuje klasy P2–P4 — dzieci uczą się w ramach zintegrowanego podejścia, prowadzonego głównie przez jednego wychowawcę. Tworzy to stabilne, pełne troski środowisko, w którym nauczyciel naprawdę zna mocne strony i potrzeby każdego dziecka.
Nauka ma charakter projektowy i tematyczny, łącząc w znaczący sposób takie obszary jak język, matematyka, przyroda, sztuka czy edukacja społeczna. To holistyczne podejście pomaga dzieciom dostrzec, jak wiedza się ze sobą łączy, rozwija ciekawość oraz buduje pewność siebie w wyrażaniu swoich pomysłów w różnych obszarach nauki.
W SAIL polski model zintegrowanego kształcenia jest świadomie uzupełniany uznanym na całym świecie programem Cambridge Primary Curriculum. Takie połączenie pomaga dzieciom budować solidne podstawy w zakresie komunikacji, rozwiązywania problemów i myślenia krytycznego, jednocześnie poznając różne zagadnienia poprzez dociekanie i kreatywność.
Program Cambridge doskonale dopełnia holistyczne podejście polskiego systemu, wprowadzając perspektywę globalną, jasno określone cele edukacyjne oraz międzynarodowe standardy oceniania. Razem rozwijają ciekawość, pewność siebie w nauce oraz globalne spojrzenie — wspierając każde dziecko w stawaniu się otwartym, świadomym uczniem, gotowym do rozwoju w połączonym ze sobą świecie.
Angielski jest głównym językiem codziennej komunikacji w SAIL, co pomaga integrować nasze międzynarodowe klasy i realizować program Cambridge. Dzieci szybko nabierają pewności w posługiwaniu się angielskim zarówno na lekcjach językowych, jak i w naturalnych kontaktach z rówieśnikami z całego świata.
Jednocześnie bardzo cenimy językową i kulturową tożsamość każdego dziecka. Zajęcia z języka polskiego, niemieckiego, duńskiego, ukraińskiego i innych języków ojczystych są organizowane zgodnie z zapotrzebowaniem, dzięki czemu uczniowie mogą pielęgnować i rozwijać swój język rodzimy. Uczniowie z zagranicy uczestniczą również w dwuletnim kursie wprowadzającym z języka polskiego, który pomaga im czuć się swobodnie i bardziej związanymi z krajem, który obecnie nazywają swoim domem.
W Młodszych Klasach Szkoły Podstawowej postępy każdego dziecka są na bieżąco obserwowane i oceniane przez wychowawcę. Rozwój jest monitorowany w kluczowych obszarach uczenia się — w tym w zakresie języka i komunikacji, myślenia matematycznego, rozumienia środowiska i zagadnień społecznych, ekspresji artystycznej, rozwoju fizycznego oraz rozwoju społeczno-emocjonalnego.
Postępy są opisywane w formie opisowej, a nie za pomocą ocen liczbowych, co pozwala przedstawić jasny i indywidualny obraz rozwoju każdego dziecka.
Szczegółowe obserwacje są przekazywane rodzicom podczas spotkań rodzic–nauczyciel oraz w opisowej informacji na koniec semestru, co zapewnia otwartą komunikację i pełny obraz edukacyjnej drogi każdego ucznia. Spotkania rodzic–nauczyciel odbywają się dwa razy w semestrze.
Oprócz bieżących obserwacji nauczycieli, SAIL oferuje także opcjonalne narzędzia oceniania z programu Cambridge Primary Curriculum. Komputerowe testy diagnostyczne Cambridge Insight pomagają rozpoznać potencjał edukacyjny każdego dziecka i wspierają dobór indywidualnych strategii nauczania dla uczniów w wieku 5–11 lat.
Od klasy P3 nauczyciele mogą również korzystać z Cambridge Progression Tests z języka angielskiego, matematyki i przyrody, aby monitorować wiedzę, umiejętności i rozumienie materiału. Te formy oceniania dostarczają cennych informacji o postępach uczniów i pomagają planować kolejne kroki w nauce.
W SAIL wierzymy, że dzieci najlepiej uczą się poprzez działanie. Prawdziwe doświadczenia ożywiają lekcje i pozostają w sercu na znacznie dłużej niż sama teoria. Uczniowie Młodszych Klas Szkoły Podstawowej poznają otaczający ich świat podczas regularnych wyjść do muzeów, centrów nauki, miejsc kultury i parków, łącząc tematy realizowane na lekcjach z odkrywaniem w praktyce.
Szeroka oferta kółek zainteresowań po lekcjach zachęca dzieci do rozwijania talentów i próbowania nowych rzeczy — od LEGO-robotyki, ceramiki i tańca, po zajęcia komputerowe, piłkę nożną, sztukę i brazylijskie jiu-jitsu.
W ciągu całego roku nasi młodzi uczniowie biorą udział w radosnych wydarzeniach szkolnych, takich jak International Day, Chiński Nowy Rok, Dzień Świętego Patryka, Walentynki, wielkanocne poszukiwanie jajek czy wspólne z rodzicami wycinanie dyń na Halloween – by wymienić tylko kilka.
Podczas świątecznego Kiermaszu Charytatywnego i końcoworocznego przedstawienia każde dziecko – od przedszkola aż po liceum – ma do odegrania szczególną rolę, dzięki czemu wszyscy czują się ważną częścią rodziny SAIL. Rodzice i bliscy są serdecznie zapraszani do udziału w wielu szkolnych wydarzeniach i świętowaniu razem z dziećmi.
Migawki z tych twórczych i wspólnotowych chwil można zobaczyć na naszych profilach na Facebooku i Instagramie.
created with
Joomla Page Builder .